Te mit keresel?

Kifogást, vagy lehetőséget?



Nap, mint nap találkozom emberekkel, akik szeretnék jobbá tenni életüket, vagy szeretnének megoldást a problémáikra. Ezzel alapvetően nincs is baj sőt, szerintem nagyon dicséretes dolog.

Sokan vannak úgy hogy bár szívük mélyén szeretnének változtatni, de annyira nem bíznak magukban, hogy ők még odáig sem jutnak el, hogy megmerjék tenni az első lépést.

A hozzáállásban ott kezdődik a probléma, hogy amint meglátnak egy lehetőséget elkezdenek kifogásokat gyártani, hogy mi az, ami miatt ez nekik nem fog sikerülni. Mi az ami ebben, mi az ami abban a lehetőségben nem jó. Ezek az emberek ha nem ismerik fel ezt a tulajdonságukat akkor azzal töltik az egész életüket, hogy keresik a lehetőséget, de a sok száz szembejövő lehetőség közül egyik sem felel meg neki, és végül meghalnak úgy hogy nem éltek egyikkel sem.

Erről eszembe jutott egy vicc.



Jön az árvíz, Jani bácsi áll a háza előtt és nézelődik.
Már térdig ér neki a víz, mikor arra jön egy ladik.
- Jöjjön Jani bácsi, szálljon be a ladikba, nehogy belevesszen a vízbe!
- Én, fiam hívő ember vagyok, ha Isten akarja, majd megment engem. Itt maradok, ahol vagyok. Ladik el, víz emelkedik tovább.
Már a nyakáig ér a víz, amikor arra jön egy motorcsónak.
- Jöjjön Jani bácsi, szálljon be a csónakba, nehogy belevesszen a vízbe!
- Én, fiam hívő ember vagyok, ha Isten akarja, majd megment engem. Itt maradok, ahol vagyok. Motorcsónak el, víz emelkedik tovább.
Jani bácsi megfullad, felkerül a mennybe, jelentkezik Szent Péternél.
- Neve?
- Kovács János
Szent Péter végignézi a listát.
- Hát maga meg hogy a fenébe kerül ide? Hiszen küldtünk magának először egy ladikot utána meg egy motorcsónakot...

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy figyeljünk oda a külvilágra, a jelekre, mert biztos, hogy kapunk útmutatást, támogatást az életünk során, csak rajtunk áll, hogy élünk-e velük vagy sem.

Az is nagyon fontos, hogy hogyan állunk a dolgokhoz a mindennapok során. Mindenben a kifogást keressük, hogy ez vagy az miért nem jó vagy megpróbálunk pozitívan hozzáállni a dolgokhoz történtekhez. Például, hogy hogyan tudom értelmezni az egyik vagy másik történetet, vagy ha valamire nincs pénzem, hogyan tudnám megszerezni a rávalót (persze tisztességes úton). Vagy ha a szabadságra vagy anyagi függetlenségre vágyom, akkor mit tudok tenni, hogy elérjem. És ha szembe jön egy lehetőség, akkor hogyan tudnám azt az én oldalamra állítani, hogy elérjem a céljaimat.

Az én célom a szabadság, és az anyagi függetlenség. És a Tied mi? Gyere és oszd meg velünk. Megmutatjuk mi milyen eszközzel haladunk a célunk elérése felé.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése